אילו סוגים של שירותי ענן זמינים?

שימוש בשירותי ענן יכול להועיל מאוד לעסק שלך. עם זאת, עליכם לדעת כיצד למצוא את השירות הטוב ביותר ואילו סוגים של שירותי ענן קיימים.

מדוע להשתמש בשירותי ענן?

בין אם אתה בעל עסק, עובד או צרכן, שירותי ענן יכולים להועיל לך. המטרה העיקרית של שירותי ענן היא לתת לך גישה למשאבים ומידע מבלי שתצטרך לנהל תשתית טכנולוגית משלך.

שירותי ענן הם גם דרך טובה לשמור על הנתונים שלך בטוחים ובטוחים. לדוגמה, הענן מספק לך דרך לעקוב אחר שינויים בקבצים, או לבחון קבצים שנערכו. זה גם מספק לך דרך לסנכרן את הקבצים שלך עם מכשירים שונים. זוהי דרך נהדרת להישאר פרודוקטיבית בזמן נסיעה.

שירותי ענן הם גם דרך נהדרת לחסוך כסף. לדוגמה, מחשוב ענן מבטל את הצורך בך לשמור על תשתית IT משלך, או לעדכן את החומרה שלך. זה חוסך לך כסף ומקל על העובדים שלך לבצע את עבודתם מכל מקום. שירותי ענן גם מאפשרים לך לגשת לנתונים שלך מכל מקום.

בנוסף, שירותי ענן יכולים לעזור לך להפיק את המרב מהטכנולוגיה של החברה שלך, מכיוון שהם מאפשרים לך להפיק את המרב מהנתונים שלך. לדוגמה, אתה יכול לאחסן את התמונות, המסמכים והסרטונים שלך בענן ולא במכשיר שלך. אתה יכול להעלות קבצים בדרך אחרת, והנתונים שלך מוצפנים.

שירותי ענן יכולים גם לעזור לך לספק יישומים טובים יותר ולהאיץ את תוכניות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלך. הם יכולים אפילו לעזור לך לנהל את התאוששות האסון.

מהם סוגי שירותי הענן?

בין אם אתה עסק שמחפש לעבור למחשוב ענן או שאתה רק מתחיל לצאת, חיוני להבין את הסוגים השונים של שירותי ענן. זה יכול לעזור לך להשתמש במלואו בשירות. ישנם שני סוגים עיקריים של שירותי ענן: תשתיות ופלטפורמה.

תשתית היא סוג של שירות ענן המספק משאבי מחשוב, רשת, אחסון ומשאבי IT אחרים. זהו הסוג הנפוץ ביותר של שירות ענן. זה מבטל את הצורך בחומרה מקומית מסורתית, כמו שרתים וציוד רשת.

פלטפורמה היא סוג של שירות ענן המספק כלי פיתוח ופלטפורמה מדרגית לבניית יישומים מבוססי ענן. מפתחים מסוגלים להעלות קוד ולהשתמש במשאבים על בסיס תשלום כעבור.

תוכנה היא סוג של שירות ענן המספק יישומים, כגון Microsoft Office 365, Dropbox או Netflix. ניתן לגשת לתוכנה דרך האינטרנט, והיא בדרך כלל על בסיס מנוי.

ישנם שני סוגים עיקריים של דגמי פריסה: ציבוריים ופרטיים. הענן הציבורי מועבר לפי דרישה, והוא ניגש לאינטרנט. ענן פרטי מתארח באופן פנימי או על ידי צד שלישי. שני סוגים אלה של שירותי ענן משמשים בדרך כלל על ידי אותה ענף.

Multicloud הוא סוג של שירות ענן המשלב ספקי שירותי ענן מרובים. זה מעניק לעסקים גמישות רבה יותר ומקטין את התלות בספק יחיד.

כיצד לבחור שירותי ענן?

בחירת שירותי הענן הטובים ביותר היא החלטה חשובה הדורשת חקירה וניתוח יסודי. למרות שיש אפשרויות רבות, כל אחת מהן נושאת יתרונות וחסרונות משלה.

הדרך הטובה ביותר להחליט על שירות הענן המתאים ביותר היא למפות את הדרישות שלך ככל האפשר. חכם גם לזכור את העלות של כל שירות שאתה צריך. עליך לבדוק גם את הבריאות הפיננסית של נותן השירות. לספק שירות בעל מוניטין לא צריך להיות שום בעיות להחזיר לך הפסדים שנגרמו.

בחירת שירותי הענן הטובים ביותר כוללת סחר רבים בין גורמים, כגון שטח אחסון, עלות ותאימות. כדאי גם לבחור ספק שמאפשר לך להוסיף שירותים כפי שאתה זקוק להם.

אבטחה היא גם דאגה מובילה בשירותי תשתיות ענן. ספק טוב צריך להציע את הטוב ביותר משני העולמות, ומציע תכונות אבטחה סטנדרטיות ובכל זאת נותן לך אפשרות להוסיף יותר אבטחה ככל שתזדקק לה.

ישנם כמה גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון, כמו איכות השירות, עלות כל שירות וכמה מהר תוכלו לקבל תגובה של הסכם רמת שירות (SLA). עליכם לזכור גם את הדרישות הרגולטוריות שהוטלו על ידי סמכות השיפוט שלכם.

בחירת שירותי הענן הטובים ביותר היא חלק חשוב באסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית שלך. העברת התוכנה העסקית שלך לענן היא דרך נהדרת להפחית עלויות תוך שמירה על גמישות.